Ulusal Staj Programı Kapsamında Staj Yapacak Öğrencilerin İş ve İşlemlerin Akış Duyurusu

 

SİİRT ÜNİVERSİTESİ

Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu

2023-2024 Eğitim – Öğretim Yılı

 Öğrencilerin Ulusal Staj Programı

Staj Başvuru İş ve İşlemlerin Akışları Hakkında

 

24 Haziran 2024 – 05 Ağustos 2024

30 İş Günü (1.Grup)

Haftada 5 İş Günü

01 Temmuz 2024  – 12 Ağustos 2024

30 İş Günü (2.Grup)

Haftada 5 İş Günü

           

AÇIKLAMLAR:

Ulusal Staj Programı Uygulama Yönergesinin İkinci Bölümünde Staj Başvuru Koşulları, Başvuru Süreci ve Staj Talebinin Değerlemesi

1-      Stajyerlerde Aranan Şartlar;

a.       Öğrencinin staj yapacağı tarih aralığında aktif öğrenci olması gerekmektedir. Dolayısıyla gelen teklifleri kabul/ret ederken mezuniyet tarihini göz önünde bulundurmanız önerilir. Öğrenciliğiniz sonlandı ise teklifi kabul etseniz bile sigorta girişi üniversiteniz tarafından yapılamayacağı için stajınız iptal edilecektir.

b.      Öğrencilerimizin Ulusal Staj Programı Kariyer Kapısı kapsamında, sigorta işlemlerinin eksiksiz ve doğru bir biçimde yapılabilmesi, Sosyal Güvenlik Kurumuna bildirgelerin zamanında ve kurallara uygun olarak verilebilmesi amacıyla Meslek Yüksekokulumuz öğrencileri, danışman hocaları ve Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı arasında sağlıklı bir koordinasyonun sağlanabilmesi için aşağıda belirtilen yönlendirmelerin önemle dikkate alınması gerekmektedir.

1-        Ekte sunulan (web sitesinden alınacak olan) formların öğrenciler tarafından eksiksiz doldurulması gerekmektedir. Formlar Meslek Yüksekokulumuz Müdürlüğü tarafından Elektronik İmzalı olarak imzalanmıştır. Bu sebepten dolayı Yüksekokulumuzca ıslak imzalı yapılmayacaktır.

2-        Staj Başvuru Formu ve Sözleşme Form’larını staj yapacakları Kurumda onayladıktan sonra Yüksekokulumuz Sekreterliğine dilekçe ile birlikte elden teslim etmeleri gerekmektedir. (Onaysız bir şekilde teslim edilen evraklar işleme alınmayacaktır.)

3-        Staj yapacak 1.Grup ve 2.Grup Ulusal Staj Programı Kariyer kapısından müracaat eden öğrencilerimizin yukarıda belirtilen tarihlerde staja başlayacak olanlar “Staj Başvuru Formu ve Sözleşme Formu ”  ile birlikte kurum ve kuruluşlarda onaylattırdıkları evraklarını en geç 10 Haziran 2024 tarihine kadar Yüksekokul Sekreterine elden teslim etmeleri gerekmektedir. Süresi içerisinde teslim etmeyen öğrencilerin başvuruları değerlendirilmeye alınmayacaktır.

4-        Staj yapacak öğrencilerimiz “Staj Başvuru Formu ve Sözleşme ” formunu Meslek Yüksekokulumuz web sitesinde temin edeceklerdir. (Elden formlar verilmeyecektir.)

5-        Öğrenciler stajla ilgili soru ve sorunları için öğrenim gördükleri programın danışman hocaları veya Yüksekokul Sekreteri ile görüşmelidir.

6-        Stajla ilgili belgelerde ve formlarda karalama, düzeltme gibi işlemler yapılmamalı, bilgilerin tam ve doğru olmasına dikkat edilmelidir.

7-        Staj yerinin kaşesinin ya da mührünün tam ve açıklayıcı olmasına ve imzaların tam olmasına dikkat edilmelidir.

8-        Öğrencilerimiz yukarıda belirtilen staj tarihleri dışında herhangi bir tarihte staj yapamazlar.

9-        5510 sayılı “Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu”  gereği “Sosyal Sigortalar Kurumu Sigortalı İşe Giriş Bildirgesi” düzenlenerek “İş Kazası ve Meslek Hastalıkları Sigorta Primi” üniversitemiz tarafından ödenecektir.

10-    İş kazası raporları aynı gün içerisinde Yüksekokulumuza bildirilmesi gerekmektedir. Zamanında bildirilmeyen raporlardan staj yapılan yer ile öğrenci sorumlu olacaktır.

11-    Stajı süresince geçerli bir mazereti dolayısıyla staja ara verecek olan veya herhangi bir sağlık kurumundan dolayı almış olduğunuz hasta raporunu en geç 1 gün içerisinde Meslek Yüksekokulumuza bildirmesi gerekmektedir. Bildirilmeyen raporlardan öğrenci sorumludur.

12-    İletişim bilgileri özellikle cep tel. Kişiye ait olan numaraları doğru bir şekilde evraklarda beyan edilecektir.

13-    “GSS Durumu” Genel Sağlık Sigortası bilgisi öğrencilerimizin hali hazırda bir sağlık güvenceleri olup olmadığına dair bilgidir. Sigorta işlemleri yapılacak öğrencilerimizin ailesi tarafından bakılmakla yükümlü olunan kişi durumunda olup olmadığının tespit edilmesi gereklidir. Bunun için öğrencilerimiz imzalı Dilekçe ile “Beyan ve Taahhüt Belgesi” alınacaktır. Beyan için bakılmakla yükümlü olunan veya olunmayan kişi olmak durumuna göre iki ayrı buton dilekçede yazılı taahhütname düzenlenmiştir. Öğrencinin durumuna uygun olanı işaretleyip ve imzalaması, danışman hocasına teslim etmesi gerekmektedir. Öğrencilerden edinilen bilgi doğrultusunda stajyer öğrenciler için doldurulan stajyer dilekçe bilgi formunda ilgili sütuna beyan bilgisini yazması gerekmektedir. Bu doğrultuda öğrencinin ailesi tarafından bakılmakla yükümlü olunan kişi durumunda olması veya olmaması haline göre Meslek Yüksekokulumuzca iki farklı işlemin yapılması gerekeceğinden, bu bilginin eksiksiz ve doğru olması önemlidir. Buna göre;

14-    Ailesince bakmakla yükümlü olunan (ailesinden biri üzerinden sağlık güvencesi bulunan veya sağlık giderleri bu kişinin sigortası üzerinden karşılanan) kişiler bu kapsama girdiğinden, yalnızca %1 oranında Kısa Vadeli Sigorta Kolları Primi (İş Kazaları ve Meslek Hastalıkları) işlemi yapılacak ve ödenecektir.

15-    Ailesinden Bakmakla Yükümlülüğü Olunmayan Kişiler İçin %1 Oranındaki Kısa Vadeli Sigorta Kolları Primi ile %5 oranında Genel Sağlık Sigortası Primi işlemi yapılacaktır. Bu öğrencilerin prim oranı %6 olarak ödenecektir.

16-    Öğrencilerin staj başlama ve bitiş tarihleri kesinleşip tarafımızdan “SGK e-bildirge sistemi” kullanılarak işlem yapıldıktan sonra sistemsel olarak staj başlama/bitiş tarihlerinin değiştirilmesi mümkün olmayacaktır.

17-    Sosyal Güvenlik Kurumunun uygulamaları gereği geçmiş tarihli sigortalı giriş işlemi yapılamamaktadır. Bu durum için SGK tarafından cezai yaptırımları bulunmaktadır. Bu nedenle öğrencilerin staja başlama tarihlerinden sonra tarafımıza yapılacak bildirimler için sigortalı girişi yapılması mümkün olmayacaktır.

18-    SGK İşe Giriş Bildirgesi almak isteyen öğrencilerimiz belgeyi E-Devlet üzerinden kendileri oluşturacaklardır. Bunun için E-Devlete giriş yaptıktan sonra arama butonuna "İşe Giriş Bildirgesi" yazıp çıkan ekranda "4A İşe Giriş/Çıkış Bildirgesi" ne ve ardından "İşe giriş belgesi-Belge Oluştur"a tıkladıktan sonra ekranda oluşan belgeyi yazdırınız. (İşe Giriş/Çıkış belgesi Meslek Yüksekokulumuzca öğrencilere verilmeyecektir.) Öğrenciler E-Devlet sistemi üzerinden temin edeceklerdir.

Öğrencilerimize önemle duyurulur.

 

Bu Duyuru Tebliğ Niteliğindedir. Ayrıca Yazılı Bir Tebligat Yapılmayacaktır.

Dr. Öğr. Üyesi HÜSEYİN YILMAZ (0484) 212-1111 / 3781
Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu
31.5.2024