SİİRT ÜNİVERSİTESİ
Sosyal Bilimler Meslek
Yüksekokulu
2023-2024 Eğitim –
Öğretim Yılı
Öğrencilerin Ulusal Staj Programı
Staj Başvuru İş ve
İşlemlerin Akışları Hakkında
24 Haziran 2024 – 05
Ağustos 2024
|
30 İş Günü (1.Grup)
|
Haftada 5 İş Günü
|
01 Temmuz 2024 – 12 Ağustos 2024
|
30 İş Günü (2.Grup)
|
Haftada 5 İş Günü
|
AÇIKLAMLAR:
Ulusal Staj Programı Uygulama Yönergesinin İkinci Bölümünde Staj Başvuru
Koşulları, Başvuru Süreci ve Staj Talebinin Değerlemesi
1- Stajyerlerde
Aranan Şartlar;
a.
Öğrencinin staj yapacağı tarih aralığında
aktif öğrenci olması gerekmektedir. Dolayısıyla gelen teklifleri
kabul/ret ederken mezuniyet tarihini göz önünde bulundurmanız önerilir.
Öğrenciliğiniz sonlandı ise teklifi kabul etseniz bile sigorta girişi
üniversiteniz tarafından yapılamayacağı için stajınız iptal edilecektir.
b. Öğrencilerimizin Ulusal Staj Programı
Kariyer Kapısı kapsamında, sigorta işlemlerinin eksiksiz ve doğru bir biçimde
yapılabilmesi, Sosyal Güvenlik Kurumuna bildirgelerin zamanında ve kurallara
uygun olarak verilebilmesi amacıyla Meslek Yüksekokulumuz öğrencileri, danışman
hocaları ve Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı arasında sağlıklı bir
koordinasyonun sağlanabilmesi için aşağıda belirtilen yönlendirmelerin önemle
dikkate alınması gerekmektedir.
1-
Ekte
sunulan (web sitesinden alınacak olan) formların öğrenciler tarafından eksiksiz
doldurulması gerekmektedir. Formlar Meslek Yüksekokulumuz Müdürlüğü tarafından
Elektronik İmzalı olarak imzalanmıştır. Bu sebepten dolayı Yüksekokulumuzca
ıslak imzalı yapılmayacaktır.
2-
Staj
Başvuru Formu ve Sözleşme Form’larını staj yapacakları Kurumda onayladıktan
sonra Yüksekokulumuz Sekreterliğine dilekçe ile birlikte elden teslim etmeleri gerekmektedir.
(Onaysız bir şekilde teslim edilen evraklar işleme alınmayacaktır.)
3-
Staj
yapacak 1.Grup ve 2.Grup Ulusal Staj Programı Kariyer kapısından müracaat eden öğrencilerimizin
yukarıda belirtilen tarihlerde staja başlayacak olanlar “Staj Başvuru Formu ve
Sözleşme Formu ” ile birlikte kurum ve
kuruluşlarda onaylattırdıkları evraklarını en geç 10 Haziran 2024 tarihine
kadar Yüksekokul Sekreterine elden teslim etmeleri gerekmektedir. Süresi
içerisinde teslim etmeyen öğrencilerin başvuruları değerlendirilmeye
alınmayacaktır.
4-
Staj
yapacak öğrencilerimiz “Staj Başvuru Formu ve Sözleşme ” formunu Meslek
Yüksekokulumuz web sitesinde temin edeceklerdir. (Elden formlar
verilmeyecektir.)
5-
Öğrenciler
stajla ilgili soru ve sorunları için öğrenim gördükleri programın danışman hocaları
veya Yüksekokul Sekreteri ile görüşmelidir.
6-
Stajla
ilgili belgelerde ve formlarda karalama, düzeltme gibi işlemler yapılmamalı,
bilgilerin tam ve doğru olmasına dikkat edilmelidir.
7-
Staj
yerinin kaşesinin ya da mührünün tam ve açıklayıcı olmasına ve imzaların tam
olmasına dikkat edilmelidir.
8-
Öğrencilerimiz
yukarıda belirtilen staj tarihleri dışında herhangi bir tarihte staj
yapamazlar.
9-
5510
sayılı “Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu” gereği “Sosyal Sigortalar Kurumu Sigortalı
İşe Giriş Bildirgesi” düzenlenerek “İş Kazası ve Meslek Hastalıkları Sigorta
Primi” üniversitemiz tarafından ödenecektir.
10-
İş
kazası raporları aynı gün içerisinde Yüksekokulumuza bildirilmesi
gerekmektedir. Zamanında bildirilmeyen raporlardan staj yapılan yer ile öğrenci
sorumlu olacaktır.
11-
Stajı
süresince geçerli bir mazereti dolayısıyla staja ara verecek olan veya herhangi
bir sağlık kurumundan dolayı almış olduğunuz hasta raporunu en geç 1 gün
içerisinde Meslek Yüksekokulumuza bildirmesi gerekmektedir. Bildirilmeyen
raporlardan öğrenci sorumludur.
12-
İletişim
bilgileri özellikle cep tel. Kişiye ait olan numaraları doğru bir şekilde
evraklarda beyan edilecektir.
13-
“GSS
Durumu” Genel Sağlık Sigortası bilgisi öğrencilerimizin hali hazırda bir sağlık
güvenceleri olup olmadığına dair bilgidir. Sigorta işlemleri yapılacak
öğrencilerimizin ailesi tarafından bakılmakla yükümlü olunan kişi durumunda
olup olmadığının tespit edilmesi gereklidir. Bunun için öğrencilerimiz imzalı
Dilekçe ile “Beyan ve Taahhüt Belgesi” alınacaktır. Beyan için bakılmakla
yükümlü olunan veya olunmayan kişi olmak durumuna göre iki ayrı buton dilekçede
yazılı taahhütname düzenlenmiştir. Öğrencinin durumuna uygun olanı işaretleyip
ve imzalaması, danışman hocasına teslim etmesi gerekmektedir. Öğrencilerden
edinilen bilgi doğrultusunda stajyer öğrenciler için doldurulan stajyer dilekçe
bilgi formunda ilgili sütuna beyan bilgisini yazması gerekmektedir. Bu
doğrultuda öğrencinin ailesi tarafından bakılmakla yükümlü olunan kişi
durumunda olması veya olmaması haline göre Meslek Yüksekokulumuzca iki farklı
işlemin yapılması gerekeceğinden, bu bilginin eksiksiz ve doğru olması
önemlidir. Buna göre;
14-
Ailesince
bakmakla yükümlü olunan (ailesinden biri üzerinden sağlık güvencesi bulunan
veya sağlık giderleri bu kişinin sigortası üzerinden karşılanan) kişiler bu
kapsama girdiğinden, yalnızca %1 oranında Kısa Vadeli Sigorta Kolları Primi (İş
Kazaları ve Meslek Hastalıkları) işlemi yapılacak ve ödenecektir.
15-
Ailesinden
Bakmakla Yükümlülüğü Olunmayan Kişiler İçin %1 Oranındaki Kısa Vadeli Sigorta
Kolları Primi ile %5 oranında Genel Sağlık Sigortası Primi işlemi yapılacaktır.
Bu öğrencilerin prim oranı %6 olarak ödenecektir.
16-
Öğrencilerin
staj başlama ve bitiş tarihleri kesinleşip tarafımızdan “SGK e-bildirge
sistemi” kullanılarak işlem yapıldıktan sonra sistemsel olarak staj başlama/bitiş
tarihlerinin değiştirilmesi mümkün olmayacaktır.
17-
Sosyal
Güvenlik Kurumunun uygulamaları gereği geçmiş tarihli sigortalı giriş işlemi
yapılamamaktadır. Bu durum için SGK tarafından cezai yaptırımları
bulunmaktadır. Bu nedenle öğrencilerin staja başlama tarihlerinden sonra
tarafımıza yapılacak bildirimler için sigortalı girişi yapılması mümkün
olmayacaktır.
18-
SGK
İşe Giriş Bildirgesi almak isteyen öğrencilerimiz belgeyi E-Devlet üzerinden
kendileri oluşturacaklardır. Bunun için E-Devlete giriş yaptıktan sonra arama
butonuna "İşe Giriş Bildirgesi" yazıp çıkan ekranda "4A İşe
Giriş/Çıkış Bildirgesi" ne ve ardından "İşe giriş belgesi-Belge
Oluştur"a tıkladıktan sonra ekranda oluşan belgeyi yazdırınız. (İşe
Giriş/Çıkış belgesi Meslek Yüksekokulumuzca öğrencilere verilmeyecektir.)
Öğrenciler E-Devlet sistemi üzerinden temin edeceklerdir.
Öğrencilerimize önemle duyurulur.
Bu Duyuru Tebliğ Niteliğindedir.
Ayrıca Yazılı Bir Tebligat Yapılmayacaktır.