SİİRT ÜNİVERSİTESİ
Kalite Politikası
Siirt Üniversitesi, vizyon ve misyon değerleriyle uyumlu;
doğal kaynaklarımıza ve tarihi mirasımıza sahip çıkan, çevreye ve insana
saygıyı sürekli kılan, uluslararasılaşma sürecine önem veren, yerel, bölgesel,
ulusal ve uluslararası düzeyde topluma katkı sunan bir üniversite olmak
amacıyla kalite politikasını oluşturmaktadır. Bu doğrultuda;
• Evrensel
değerler ışığında bilgi üreten, özgüven ve sorumluluk duygusunu taşıyan,
araştıran, sorgulayan, yenilikçi, sosyal ve kültürel niteliklere sahip bireyler
yetiştirmeyi,
• Uluslararası
standartlarda eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetlerini gerçekleştirmeyi ve
kurumumuzdaki tüm süreçlerde etkin kalite yönetim sistemleri oluşturmayı,
uygulamayı ve yürütmeyi,
• Üniversite-sanayi
işbirliği ile bilgi ve teknoloji üretmeyi, yaygınlaştırmayı ve toplumsal
kalkınmaya katkıda bulunmayı,
• Bölgesel
ve ulusal kalkınmaya dayalı öncelikli alanlara yönelik toplumun refah ve gelir
düzeyini artırıcı araştırma faaliyetlerine önem vermeyi,
• İç ve dış
paydaşlarla güçlü ve sürdürülebilir bir ilişki içinde olmayı ve sunulan
hizmetten yararlananların memnuniyetlerini ölçmeyi ve sürekli iyileştirmeyi,
• Tüm süreçlerde
şeffaf, hesap verilebilir ve mevzuata uygun bir anlayışı hâkim kılmayı, taahhüt
eder.
SİİRT ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM-ÖĞRETİM KALİTE POLİTİKASI
Kalite politikamız, üniversitemizin misyonu ve vizyonu
doğrultusunda eğitim-öğretim yapılmasını, girişimcilik ruhu içerisinde iç ve
dış paydaşlarla, işbirliği içerisinde çalışmasını amaçlamaktadır. Ayrıca,
ulusal ve uluslararası toplumsal değerlere önem verilmesini, bilgi toplumu olma
yolunda araştıran, eleştiren, olaylara farklı açılardan yaklaşan, toplumun
ekonomik, sosyal, bilimsel olarak çağdaş toplumların düzeyine çıkarılmasına
katkıda bulanan bireylerin yetiştirilmesini hedeflemektedir.
Bu doğrultuda eğitim-öğretim kalite politikamız;
• Evrensel
değerler ışığında araştıran, problem çözebilen, özgüven ve öz yargılama
becerisine sahip ve empati duygusu ile işbirliği içerisinde çalışmayı
benimseyen bireyler yetiştirmeyi,
• “Öğrenen
birey ve toplum” anlayışından hareketle, okuryazarlık (bilgi okuryazarlığı,
medya okuryazarlığı gibi) becerisine sahip bireyler yetiştirmeyi,
• Bireyin
bilgiyi ezberlemesi değil, yaparak-yaşayarak öğrenmesine teşvik etmeyi,
• Enformatik
çağda teknolojik araç-gereçlerden en verimli şekilde yararlanmayı,
• İç ve dış
paydaşlarla (sanayici, mezunlar, aileler, öğrenciler, özel ve resmi kamu
kuruluşları) “öğrenmeyi öğrenme yolunda” işbirliği içerisinde çalışmayı,
• Sunulan
hizmetlerden dönütler ve bu dönütler doğrultusunda yenilikçi kararlar almayı,
• Toplumun
beklenti ve ihtiyaçlarına cevap verecek bireyleri yetiştirmeyi,
• Yerel ve
bölgesel etik ve değerleri de dikkate alan, topluma rehber olan ve toplumun
kalkınmasına katkı bulunacak yeni nesiller yetiştirmeyi,
• Uluslararasılaşma
sürecinde aktif, sorumluluk sahibi olan ve araştırma becerisine sahip bireyler
yetiştirmeyi,
• Nitelikli
araştırma sürecini ve akreditasyonu teşvik etmeyi,
• Paydaş
memnuniyeti odaklı başarıya yönelmeyi,
• Yenilikçi
ve yaratıcı yaklaşımlar konusunda bireyi cesaretlendirmeyi,
• Toplumun
bilimsel, sosyal, kültürel gelişimi için çalışmayı,
• Uluslararası
alanda ülkemizi en iyi şekilde temsil etmeyi,
• Eğitim-öğretim
faaliyetleriyle edindiği deneyimleri günlük yaşama transfer edebilen bireyler
yetiştirmeyi, benimsemiştir.