SOSYAL BİLİMLER MESLEK
YÜKSEKOKULU
Öğrenci Bilgilendirme
Rehberi
1. E-
Devlet üzerinde E-Kayıt yaptırdım. Meslek Yüksekokulunuza belge getirmem
gerekiyor mu?
· E-Devlet’ten kayıt
yaptıran öğrencilerin kayıt için Meslek Yüksekokulumuza gelmelerine ve herhangi
bir belge getirmelerine gerek yoktur.
· Kayıt işleminizi teyit
etmek için e-devlet üzerinden “öğrenci belgesi” sorgulaması yapınız. Öğrenci
belgeniz kayıt yaptırdığınız bölüm için görünüyorsa kaydınıza herhangi bir
sorun yoktur.
2. Yeni kayıtlı öğrenciyim, sisteme girmek için ne yapmalıyım?
· Meslek Yüksekokulumuza ilk defa kayıt
yaptıran öğrenciler e-devlet üzerinden sisteme giriş yapabilirler.
· E- devlet üzerinden sisteme giriş
yapmayan ve Meslek Yüksekokulumuza ilk defa kayıt yaptıran öğrencilerin
kullanıcı adı Okul Numarası; parolası da T.C. Kimlik Numarasının ilk 5
hanesidir.
· Sisteme giriş
için tıklayınız
· Öğrenci numaranızı öğrenmek
için tıklayınız.
3. Şifremi
unuttum, sisteme girmek için ne yapmalıyım?
· https://obs.siirt.edu.tr/oibs/ogrenci/login.aspx adresinden
şifremi unuttum kısmına tıklayarak yeni şifre edinebilirsiniz.
4. Öğrenci
Bilgi Sistemi ile ulaşabileceğim bilgiler ve yapabileceklerim nelerdir?
· "Öğrenci Bilgi
Sistemi" ara yüzünü kullanarak not durumlarınızı, harç durumunuzu, sınav
tarihlerinizi, fotoğraf güncellemenizi, genel ya da şahsi duyurularınızı takip
edebilirsiniz. Dönem başlarında kayıt yenileme işlemlerinizi, harç ödeme
işlemlerinizi kontrol edebilirsiniz. Ders kayıt çıktısını alabilirsiniz
5. Ders
kaydımı nasıl yaptırabilirim?
· Ders Kayıtları 19.09.2023-15.09.2023
tarihleri arasında yapılacaktır. İnteraktif Kayıt Duyurusu ve İnteraktif Kayıt
Yenileme Kılavuzu sbmyo.siirt.edu.tr adresinden gerekli
bilgileri alabilirsiniz.
· Meslek Yüksekokulumuza
2023 yılında kayıt yapan öğrencilerimizin güz dönemi ders kayıtları otomatik
olarak yapılacaktır. Harç borcu olan öğrencilerin ise harç ödemesi yaptıktan
sonra ders kaydı yapılacaktır.
6. Uzaktan
Eğitim Nedir? Hangi dersleri alabilirim?
· Siirt Üniversitesi
tarafından AİİT. I-II, Yabancı Dil I-II, Türk Dili I-II derslerini interaktif
ortamda verilmesi için Uzaktan Eğitim Merkezi kurulmuştur.
· İlgili dersler ders
kayıt aşamasından seçilir ve sadece internet aracılığı ile verilir. Örgün eğitimde
olduğu gibi derslere devam zorunluluğu vardır.
· Uzaktan Eğitim Merkezi
web sitesi için tıklayınız.
7. %10’a
giren öğrencilere öğrenim ücreti/harç miktarı ile ilgili nasıl bir işlem yapılır.
· Hazırlık sınıfı hariç,
bulundukları bölümde her bir dönem için belirlenen asgari derslerden başarılı
olan ve bu dersleri alan öğrencilerin başarı ortalamasına göre dönem sonu
itibariyle yapılacak sıralamada ilk %10 içinde yer alan ikinci öğretim
öğrencileri, bir sonraki dönemde, birinci öğretim öğrencilerinin ödeyecekleri
öğrenci katkı payını öder.
8. Derslere devam zorunluluğu
var mıdır?
· Meslek
Yüksekokulumuzda derslere %80 devam zorunluluğu vardır. Örneğin bir yarıyılda
toplam 100 saat okutulan bir derse en az 80 saat devam edilmelidir. Bu şartı
yerine getirmeyen öğrenciler devamsızlıktan kalır ve not kartlarında “D” harfi
görünür.
· Devamsızlıktan kalan
öğrenciler ara sınav, mazeret sınavı, bütünleme sınavı ve tek ders sınavına
giremez.
9. Kayıt
dondurma başvurusu ne zaman ve nasıl yapılır?
· Kayıt dondurma
başvuruları 29 Ekim 2023 tarihine kadar yapılabilir.
· Öğrenciler haklı ve
geçerli sebeplerle, ilgili yönetim kurulu kararı ile en fazla iki yarıyıl olmak
üzere dondurma isteğinde bulunabilir
· Kayıt dondurma ile
ilgili detaylı bilgi için tıklayınız.
10. Kayıt dondurma ile kayıt yaptırmamak
arasında bir fark var mı?
· Kayıt donduran
öğrencinin azami kanuni öğrenim süresi kayıt dondurma süresi kadar artırılır.
Ancak öğrencinin kayıt yaptırmadığı yarıyıl, eğitim süresi hesaplamasına ilave
edilir.
11. Meslek Yüksekokulu içinde bir bölümden başka
bir bölüme yatay geçiş olanağı var mı?
· Kazandığınız bölümden
başka bir bölüme (Örnek: Çocuk Gelişimden, Makine Bölümüne) yatay geçiş yapmak
istiyorsanız Merkezi Yerleştirme Yatay Geçiş Şartlarını sağlamanız
gerekmektedir.
· Merkezi Yerleştirme
Yönetmenliği için tıklayınız.
12. Başka bir Meslek Üniversiteye yatay geçiş
yapmak istiyorum. Nasıl yapabilirim?
· Meslek
Yüksekokulumuzdan başka bir Üniversiteye yatay geçiş yapmak için bir dönem
beklemeniz gerekmektedir.
· Yatay geçiş şartları
Üniversiteler arasında değişiklik gösterebileceğinden, ilgili konu hakkında
bilgiyi geçiş yapacağınız Üniversiteden almanız gerekmektedir.
13. Ders muafiyeti nedir? Nasıl
gerçekleştirilir?
· Yeni kayıt yaptıran
öğrencilerden, daha önce Yükseköğretim Kurulu tarafından denkliği kabul edilen
herhangi bir yükseköğretim kurumunda öğrenim görmüş olanlar, o yükseköğretim
kurumunda alıp başarılı oldukları dersler için, ilgili fakülteye not belgesinin
aslı ve ders içerikleriyle birlikte, eğitim-öğretimin başlamasından
itibaren 15 gün içinde bir dilekçe ile müracaat ederek muafiyet talep edebilir.
· Muaf olunan dersler
Transkriptte "M" harfiyle görülmektedir.
· Muaf derslerinizin
toplamı 34 kredi ve üstüyse bir üst sınıfa intibak işleminiz gerçekleşir.
14. Sınav sonuçlarına itiraz nasıl olur?
· Öğrencinin 100’lük
sisteme göre aldığı not, akademik takvimde belirlenen süre içinde ilan edilir.
İlan edilen sınav sonucuna itiraz, ilan tarihinden itibaren beş iş günü içinde
ilgili birime yazılı olarak yapılır. Öğretim elemanı, itirazı iki iş günü
içerisinde maddi hata bakımından değerlendirir. Maddi hata belirlenmesi
durumunda, öğrencinin aldığı not ilgili yönetim kurulu kararıyla düzeltilir.
İtirazın neticesi öğrenciye bildirilir.
15. Mazeret Sınavı nedir? Başvuru
nasıl yapılır?
· Mazereti nedeniyle ara
sınava giremeyen öğrenciler için yapılan sınavdır. Sınavlara mazeretleri nedeni
ile giremeyen öğrenciler mazeretlerini belirten belgeyi bir dilekçe ekinde
sınav tarihinden itibaren en geç beş gün içinde ilgili dekanlığa/müdürlüğe
teslim ederler. Mazeretleri ilgili yönetim kurulunca kabul edilen öğrencilere
sınavların bitiminden itibaren on beş gün içerisinde mazeret sınavı yapılır.
· Ara sınav dışında
kalan diğer sınavlara mazeret başvurusu yapılamaz.
16. Kayıt Sildirme işlemi nasıl yapılır?
· Meslek Yüksekokulundan
kesin olarak ayrılma işlemlerini ifade eder. Meslek Yüksekokuluna kayıtlı
öğrencilerden kaydını sildirmek isteyenler, bir dilekçe ile öğrenci işlerine
başvururlar. İlişik kesme belgesi doldurarak ilgili birimlere gerekli imzaları
attırılır.
· Kaydı silinen
öğrencinin kaydının yeniden açılması mümkün değildir.
· Kayıt silme için
öğrencinin bizzat veya noter onaylı vekaletname verdiği şahıs yapabilir.
· Kayıt silmede öğrenci
kimliğinin verilmesi zorunludur.
17. Kimlik kartının kaybolması veya
çalınması durumunda yapılması gereken işlemler nelerdir.
· Kezer kampüsünde
bulunan Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına başvurarak veya Ziraat Bankası
Müşteri Hizmetlerini arayarak yeni kimlik talebinde bulunulabilir.
18. Kişisel bilgilerimde değişiklik, düzeltme
olduğu zaman ne yapmalıyım?
· İsim, soy isim veya
nüfus kimlik bilgilerinde (Ana adı, Baba adı, Doğum Tarihi, Doğum Yeri, Medeni
Hali vb.) değişiklik ya da düzeltme olmuş ise yeni nüfus cüzdanı, varsa mahkeme
kararının onaylı bir sureti dilekçe ekinde bağlı bulunulan akademik
birime müracaat edilir. Eğer değişiklik yeni kimlik kartı çıkarılmasını gerektiriyorsa
yeni kimlik kartı istediğinizi belirtmelisiniz. Belirtilen tarihte eski öğrenci
kimlik kartını teslim edip yeni kimlik kartı alınır.
19. Danışmanım kimdir? Nasıl öğrenebilirim?
Görevi nedir?
· Her öğrenciye akademik programı
izlemesini sağlamak üzere bir öğretim elemanı danışman olarak atanır.
· Danışman, öğrencinin
devam ettiği programdaki başarı durumu ve derslerin program içindeki dağılımını
dikkate alarak öğrencinin alması gereken zorunlu ve seçmeli dersler hakkında
öğrenciye önerilerde bulunur ve öğrencinin ders kaydını onaylar
· Danışman, öğrencinin
öğrenimini başarılı olarak sürdürmesi ve kanunda öngörülen sürede
tamamlayabilmesi için öğrencinin ders durumunu sürekli olarak izler ve
öğrenciyi yönlendirir.
· Danışman, bölümde
izlenecek öğretim planı, Siirt Üniversitesi Eğitim-Öğretim Sınav
Yönetmeliği, Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği ve diğer
ilgili yönetmelik ve yönergelerde belirtilen hususlarda öğrenciyi aydınlatır.
· Danışman, Bölüm/Program
Başkanlığının görüşünü alarak gerekli gördüğü hallerde öğrenci ailesine bilgi
verir.
· Danışman, maddi
sıkıntı içerisinde bulunan öğrencilerin yardım fonlarından yararlanmalarını
sağlamak için gerekli girişimlerde bulunur.
20. Katkı payımı sehven fazla ödedim. Ödediğim
fazla miktarı geri alabilir miyim?
· Katkı payını sehven
fazla ödeyen öğrenci dekont (ödeme belgesi) ve dilekçe ile bağlı bulunduğu
akademik birime müracaat edilmesi halinde iade edilir.
21. Siirt Üniversitesinde yaz okulu
açılmakta mıdır?
· Siirt Üniversitesi
bünyesinde yaz okulu belirli fakültelerde açılmaktadır.
22. Başka bir Üniversitede yaz okulunda okumam
için ne yapmam gerekmektedir?
· Diğer Üniversitelerde
yaz okulundan ders alacak öğrenciler bütünleme sınavlarının ilan edildiği
tarihten itibaren ilk beş işgünü mesai bitimine kadar bir dilekçe ekinde diğer
Üniversiteden alacağı derslerin içerikleri ile birlikte bölüm başkanlığına
müracaat ederler.
· Yaz okulunda
öğrenciler kredisine bakılmaksızın Yaz döneminde, dönemde en fazla 3 ders
alabilir.
· Yaz okulu diğer
koşullar için tıklayınız.
23. Duyuruları ve diğer bilgileri nerden takip
edebilirim?
· Duyuruları ve diğer
bilgileri sbmyo.siirt.edu.tr adresinden ve sosyal medya
hesabımız https://www.facebook.com/siusbmyo adresinden takip
edebilirsiniz.
24. Eğitimi nerede göreceğiz?
· Eğitim İl merkezinde
yer alan Merkez Kampüsünde bulunan binamızda yapılacaktır.
· Haritadan görmek
için tıklayınız.
24. Barınma imkanları nelerdir?
· İl merkezinde KYK’ye
bağlı 4 adet öğrenci yurdu bulunmakla beraber birçok özel pansiyon öğrencilere
hizmet vermektedir. Ayrıca il genelinde birçok eşyalı apart daireler ile
öğrenciler barınma ihtiyaçlarını giderebilirler.