SIKÇA SORULAN SORULAR
1.
E-
Devlet üzerinde E-Kayıt yaptırdım. Meslek Yüksekokulunuza belge getirmem
gerekiyor mu?
·
E-Devlet’ten kayıt yaptıran öğrencilerin
kayıt için Meslek Yüksekokulumuza gelmelerine ve herhangi bir belge
getirmelerine gerek yoktur.
2.
Yeni
kayıtlı öğrenciyim, sisteme girmek için ne yapmalıyım?
· Meslek Yüksekokulumuza ilk defa kayıt
yaptıran öğrencilerin kullanıcı adı Okul Numarası; parolası da T.C.
Kimlik Numarasının ilk 5 hanesidir.
·
Sisteme giriş için tıklayınız
·
Öğrenci numaranızı öğrenmek için tıklayınız.
3.
Şifremi
unuttum, sisteme girmek için ne yapmalıyım?
·
https://obs.siirt.edu.tr/oibs/ogrenci/login.aspx adresinden
şifremi unuttum kısmına tıklayarak yeni şifre edinebilirsiniz.
4.
Öğrenci
Bilgi Sistemi ile ulaşabileceğim bilgiler ve yapabileceklerim nelerdir?
·
"Öğrenci Bilgi Sistemi" ara
yüzünü kullanarak not durumlarınızı, harç durumunuzu, sınav tarihlerinizi, fotoğraf
güncellemenizi, genel ya da şahsi duyurularınızı takip edebilirsiniz. Dönem
başlarında kayıt yenileme işlemlerinizi, harç ödeme işlemlerinizi kontrol
edebilirsiniz. Ders kayıt çıktısını alabilirsiniz
5.
Ders
kaydımı nasıl yaptırabilirim?
·
Ders Kayıtları 11-15 Eylül 2017
tarihleri arasında yapılacaktır. İnteraktif Kayıt Duyurusu ve İnteraktif Kayıt
Yenileme Kılavuzu sbmyo.siirt.edu.tr adresinden gerekli bilgileri
alabilirsiniz.
·
Meslek Yüksekokulumuza 2017 yılında
kayıt yapan öğrencilerimizin güz dönemi ders kayıtları otomatik olarak
yapılacaktır. Harç borcu olan öğrencilerin ise harç ödemesi yaptıktan sonra
ders kaydı yapılacaktır.
6.
Uzaktan
Eğitim Nedir? Hangi dersleri alabilirim?
·
Siirt Üniversitesi tarafından A.İ.İ.T.
I-II, Yabancı Dil I-II, Türk Dili I-II derslerini interaktif ortamda verilmesi
için Uzaktan Eğitim Merkezi kurulmuştur.
·
İlgili dersler ders kayıt aşamasından
seçilir ve sadece internet aracılığı ile verilir. Örgün eğitimde olduğu gibi
derslere devam zorunluluğu vardır.
·
Uzaktan Eğitim Merkezi web sitesi için tıklayınız.
7.
%10’a
giren öğrencilere öğrenim ücreti/harç miktarı ile ilgili nasıl bir işlem
yapılır.
·
Hazırlık sınıfı hariç,
bulundukları bölümde her bir dönem için belirlenen asgari derslerden başarılı
olan ve bu dersleri alan öğrencilerin başarı ortalamasına göre dönem sonu
itibariyle yapılacak sıralamada ilk %10 içinde yer alan ikinci öğretim
öğrencileri, bir sonraki dönemde, birinci öğretim öğrencilerinin ödeyecekleri
öğrenci katkı payını öder.
8.
Derslere devam zorunluluğu var mıdır?
·
Meslek Yüksekokulumuzda derslere %80
devam zorunluluğu vardır. Örneğin bir yarıyılda toplam 100 saat okutulan bir
derse en az 80 saat devam edilmelidir. Bu şartı yerine getirmeyen öğrenciler
devamsızlıktan kalır ve not kartlarında “D” harfi görünür.
·
Devamsızlıktan kalan
öğrenciler ara sınav,mazeret sınavı, bütünleme sınavına ve tek ders sınavına
giremez.
9.
Kayıt
dondurma başvurusu ne zaman ve nasıl yapılır?
·
Kayıt dondurma başvuruları
eğitim-öğretimin başlamasından itibaren 15 gün içinde Öğrenci İşleri başvurularak
yapılabilir.
·
Öğrenciler haklı ve geçerli sebeplerle,
ilgili yönetim kurulu kararı ile en fazla iki yarıyıl olmak üzere dondurma
isteğinde bulunabilir
·
Kayıt dondurma ile ilgili detaylı bilgi
için tıklayınız.
10. Kayıt dondurma ile kayıt yaptırmamak arasında bir fark var
mı?
·
Kayıt donduran öğrencinin azami kanuni öğrenim
süresi kayıt dondurma süresi kadar artırılır. Ancak öğrencinin kayıt
yaptırmadığı yarıyıl, eğitim süresi hesaplamasına ilave edilir.
11. Meslek Yüksekokulu içinde bir bölümden başka bir bölüme yatay
geçiş olanağı var mı?
·
Kazandığınız bölümden başka bir bölüme
(Örnek: Çocuk Gelişimden, Makine Bölümüne) yatay geçiş yapmak istiyorsanız
Merkezi Yerleştirme Yatay Geçiş Şartlarını sağlamanız gerekmektedir.
·
Merkezi Yerleştirme Yönetmenliği için tıklayınız.
12. Başka bir Meslek Üniversiteye yatay geçiş yapmak istiyorum.
Nasıl yapabilirim?
·
Meslek Yüksekokulumuzdan başka bir Üniversiteye
yatay geçiş yapmak için bir dönem beklemeniz gerekmektedir.
·
Yatay geçiş şartları Üniversiteler
arasında değişiklik gösterebileceğinden, ilgili konu hakkında bilgiyi geçiş
yapacağınız Üniversiteden almanız gerekmektedir.
13. Ders muafiyeti nedir? Nasıl gerçekleştirilir?
·
Yeni kayıt yaptıran öğrencilerden, daha
önce Yükseköğretim Kurulu tarafından denkliği kabul edilen herhangi bir
yükseköğretim kurumunda öğrenim görmüş olanlar, o yükseköğretim kurumunda alıp
başarılı oldukları dersler için, ilgili fakülteye not belgesinin aslı ve ders
içerikleriyle birlikte, eğitim-öğretimin başlamasından itibaren
15 gün içinde bir dilekçe ile müracaat ederek muafiyet talep edebilir.
·
Muaf olunan dersler Transkriptte
"M" harfiyle görülmektedir.
·
Muaf derslerinizin toplamı 34 kredi ve
üstüyse bir üst sınıfa intibak işleminiz gerçekleşir.
14. Sınav sonuçlarına itiraz nasıl olur?
·
Öğrencinin 100’lük sisteme göre aldığı
not, akademik takvimde belirlenen süre içinde ilan edilir. İlan edilen sınav
sonucuna itiraz, ilan tarihinden itibaren beş iş günü içinde ilgili birime
yazılı olarak yapılır. Öğretim elemanı, itirazı iki iş günü içerisinde maddi
hata bakımından değerlendirir. Maddi hata belirlenmesi durumunda, öğrencinin
aldığı not ilgili yönetim kurulu kararıyla düzeltilir. İtirazın neticesi
öğrenciye bildirilir.
15. Mazeret Sınavı
nedir? Başvuru nasıl yapılır?
·
Mazereti nedeniyle ara sınava giremeyen
öğrenciler için yapılan sınavdır. Sınavlara mazeretleri nedeni ile giremeyen
öğrenciler mazeretlerini belirten belgeyi bir dilekçe ekinde sınav tarihinden
itibaren en geç beş gün içinde ilgili dekanlığa/müdürlüğe teslim ederler.
Mazeretleri ilgili yönetim kurulunca kabul edilen öğrencilere sınavların
bitiminden itibaren on beş gün içerisinde mazeret sınavı yapılır.
·
Ara sınav dışında kalan diğer sınavlara
mazeret başvurusu yapılamaz.
16. Kayıt Sildirme işlemi nasıl yapılır?
·
Meslek Yüksekokulundan kesin olarak
ayrılma işlemlerini ifade eder. Meslek Yüksekokuluna kayıtlı öğrencilerden
kaydını sildirmek isteyenler, bir dilekçe ile öğrenci işlerine başvururlar.
İlişik kesme belgesi doldurarak ilgili birimlere gerekli imzaları attırılır.
·
Kaydı silinen öğrencinin kaydının yeniden açılması mümkün
değildir.
·
Kayıt silme için öğrencinin bizzat veya
noter onaylı vekaletname verdiği şahıs yapabilir.
·
Kayıt silmede öğrenci kimliğinin
verilmesi zorunludur.
17. Kimlik kartının kaybolması veya çalınması durumunda
yapılması gereken işlemler nelerdir.
·
Kezer kampüsünde
bulunan Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına başvurarak veya Ziraat Bankası
Müşteri Hizmetlerini arayarak yeni kimlik talebinde bulunulabilir.
18. Kişisel bilgilerimde değişiklik, düzeltme olduğu zaman ne
yapmalıyım?
·
İsim, soy isim veya nüfus kimlik
bilgilerinde (Ana adı, Baba adı, Doğum Tarihi, Doğum Yeri, Medeni Hali vb.)
değişiklik ya da düzeltme olmuş ise yeni nüfus cüzdanı, varsa mahkeme
kararının onaylı bir sureti dilekçe ekinde bağlı bulunulan akademik
birime müracaat edilir. Eğer değişiklik yeni kimlik kartı çıkarılmasını
gerektiriyorsa yeni kimlik kartı istediğinizi belirtmelisiniz. Belirtilen
tarihte eski öğrenci kimlik kartını teslim edip yeni kimlik kartı alınır.
19. Danışmanım kimdir? Nasıl öğrenebilirim? Görevi nedir?
· Her öğrenciye akademik programı izlemesini
sağlamak üzere bir öğretim elemanı danışman olarak atanır.
·
Danışman, öğrencinin devam ettiği
programdaki başarı durumu ve derslerin program içindeki dağılımını dikkate
alarak öğrencinin alması gereken zorunlu ve seçmeli dersler hakkında öğrenciye
önerilerde bulunur ve öğrencinin ders kaydını onaylar
·
Danışman, öğrencinin öğrenimini başarılı
olarak sürdürmesi ve kanunda öngörülen sürede tamamlayabilmesi için öğrencinin
ders durumunu sürekli olarak izler ve öğrenciyi yönlendirir.
·
Danışman, bölümde izlenecek öğretim
planı, Siirt Üniversitesi Eğitim-Öğretim Sınav Yönetmeliği, Yükseköğretim
Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği ve diğer ilgili yönetmelik ve
yönergelerde belirtilen hususlarda öğrenciyi aydınlatır.
·
Danışman, Bölüm/Program Başkanlığının
görüşünü alarak gerekli gördüğü hallerde öğrenci ailesine bilgi verir.
·
Danışman, maddi sıkıntı içerisinde
bulunan öğrencilerin yardım fonlarından yararlanmalarını sağlamak için gerekli
girişimlerde bulunur.
20. Katkı payımı sehven fazla ödedim. Ödediğim fazla miktarı geri
alabiliriyim?
·
Katkı payını sehven fazla ödeyen öğrenci
dekont (ödeme belgesi) ve dilekçe ile bağlı bulunduğu akademik birime müracaat
edilmesi halinde iade edilir.
21. Siirt Üniversitesinde yaz okulu açılmakta mıdır?
·
Siirt Üniversitesi bünyesinde yaz okulu
açılmamaktadır.
22. Başka bir Üniversitede yaz okulunda okumam için ne yapmam
gerekmektedir?
·
Diğer Üniversitelerde yaz okulundan ders
alacak öğrenciler bütünleme sınavlarının ilan edildiği tarihten itibaren ilk
beş işgünü mesai bitimine kadar bir dilekçe ekinde diğer Üniversiteden alacağı
derslerin içerikleri ile birlikte bölüm başkanlığına müracaat ederler.
·
Yaz okulunda öğrenciler kredisine
bakılmaksızın Yaz döneminde, dönemde en fazla 3 ders alabilir.
·
Yaz okulu diğer koşullar için tıklayınız.
23. Duyuruları ve diğer bilgileri nerden takip edebilirim?
·
Duyuruları ve diğer bilgileri sbmyo.siirt.edu.tr
adresinden ve sosyal medya hesabımız https://www.facebook.com/siusbmyo
adresinden takip edebilirsiniz.